Бебе које добијају антибиотике пре првог рођендана вероватно ће више патити од екцема, стања коже које изазива свраб и сувоћу, према резултатима истраживања спроведеног у Великој Британији. Болница Ст. Тхомас у НХС Фоундатион Труст оф Лондон.

Истраживање, објављено у Бритисх Јоурнал оф Дерматологи, засновано је на прегледу претходних студија и открило је да је ризик од ове дјеце у развоју екцема 40% виша у односу на бебе које нису узимале антибиотике. Стручњаци истичу да ова већа предиспозиција за екцем може бити последица чињенице да антибиотици уклањају цревне микробе који играју важну улогу у развоју имуног система.

Бебе које су узимале антибиотике током прве године живота имале су 40% већу шансу за развој екцема

Екцем је уобичајено стање међу дјецом, јер од тога пати од 10 до 20 посто дјеце. У процени резултата 20 студија о употреби ових лекова и њиховој вези са овим лезијама на кожи, др Тереса Тсакок Гуи, ауторка истраживања, такође је открила да се ризик од екцема повећава за 7% више са сваким новим антибиотиком.

Нова студија подржава 'хипотезу о хигијени', у којој се наводи да је околина у којој већина дјеце расте сувише чиста и асептична, те да их овај недостатак излагања микроорганизмима може учинити подложнијим имунским реакцијама. претјеран, као у случају алергија или астме.

Как быстро вылечить дисбактериоз после приема антибиотиков? Стоит или не стоит лечить дисбактериоз? (Октобар 2019).